Вземи бонуса
Magicbet Слот Презареждане Fazi

Валиден до 10 декември 2025

Вземи бонуса
Седмица на The Better Platform Book of Treasures

Валиден до 10 декември 2025

Вземи бонуса
Winbet Мисии Broke the box

Валиден до 10 декември 2025

Игри и наградиLivescore
    Обратно
    07 октомври 2025 | 07:49
    367

    Асфалтът в отсечката край “Аладжа манастир”, където кола се вряза в публиката, не е имал добро сцепление

    Рали Аладжа манастир

    Автомобилното състезание край „Аладжа манастир“ до Варна, което трябваше да бъде празник за любителите на моторните спортове, завърши с трагедия. Един човек загина, а осем души бяха ранени, след като състезателен автомобил излетя от трасето и се вряза в зрители, застанали на опасен завой. Сред пострадалите има и жена в критично състояние.

    Според участници в надпреварата причината за тежкия инцидент е изключително лошото сцепление на асфалта в отсечката, където се случи катастрофата.

    „Честно казано, трасето беше с много ниско сцепление. В зоната, в която стана инцидентът, асфалтът беше хлъзгав и износен. Освен това студеното време не позволява на гумите да достигнат оптимална температура“, обясни автомобилният състезател Мартин Петков, участник в надпреварата, пред NOVA.

    Подобно мнение изрази и Илия Царски, един от най-опитните пилоти у нас. По думите му проблемът с липсата на сцепление в този участък е известен от години.
    „Тази отсечка е изключително хлъзгава – няма никакъв грип. На видеата се вижда как колата подскача на неравност при висока скорост, пилотът реагира адекватно и натиска спирачките, но без контакт между гумите и асфалта той няма шанс да намали“, коментира Царски.

    Той посочи още, че разликите в температурите между тренировките и състезателния ден може също да са изиграли роля.
    „По време на тестовете асфалтът е бил по-топъл, докато в деня на инцидента въздухът и настилката бяха студени. Освен това, поради забрана на Федерацията, пилотите не могат да използват електрически подгряващи чохли за гумите – уж заради екологични съображения“, добави Царски.

    Най-сериозната тревога обаче остава свързана със сигурността на зрителите. Свидетели разказват, че хора са стояли на опасно място – външен завой, където автомобилите преминават със скорости от над 150 км/ч.

    „Тези хора стояха там още от събота. Ние, пилотите, не можем да ги изгоним – само сигнализираме организаторите“, обясни Мартин Петков.

    Илия Царски подчерта и проблемите с организацията на състезанието, особено по отношение на маршалите – хората, отговорни за безопасността на трасето.
    „Маршалите трябва да преминават специални обучения, за да реагират адекватно в критични ситуации. Нужен е професионален екип и повече внимание към мнението на опитните пилоти. Само така ще избегнем подобни трагедии в бъдеще“, заяви той.

    Снимка: gong.bg