Вземи бонуса

Валиден до 16 ноември 2025

Вземи бонуса
Palmsbet Дерби Free Bet

Валиден до 31 октомври 2025

Вземи бонуса
Palmsbet VIP Казино Надпревари

Валиден до 16 ноември 2025

Вземи бонуса
Palmsbet Виртуални Надпревари

Валиден до 26 октомври 2025

Вземи бонуса
PalmsBet Колело на Късмета – Палмите черпят

Валиден до 18 ноември 2025

Вземи бонуса
PalmsBet 3% кешбек без превъртане

Валиден до 7 ноември 2025

Вземи бонуса
MagicBet Втори Рожден Ден

Валиден до 31 октомври 2025

Вземи бонуса
Winbet Бонус без депозит всеки ден

Валиден до 31 октомври 2025

Вземи бонуса
Elitbet Prize Drops

Валиден до 31 октомври 2025

Вземи бонуса
MagicBet Бонус Без Депозит

Валиден до 31 октомври 2025

Вземи бонуса
Sesame Super Hot Колело

Валиден до 31 октомври 2025

Вземи бонуса
Winbet Сутрешен Free Box

Валиден до 31 октомври 2025

Вземи бонуса
PalmsBet Spinback Bonus

Валиден до 8 ноември 2025

Игри и наградиLivescore
    Обратно
    07 октомври 2025 | 07:49
    329

    Асфалтът в отсечката край “Аладжа манастир”, където кола се вряза в публиката, не е имал добро сцепление

    Рали Аладжа манастир

    Автомобилното състезание край „Аладжа манастир“ до Варна, което трябваше да бъде празник за любителите на моторните спортове, завърши с трагедия. Един човек загина, а осем души бяха ранени, след като състезателен автомобил излетя от трасето и се вряза в зрители, застанали на опасен завой. Сред пострадалите има и жена в критично състояние.

    Според участници в надпреварата причината за тежкия инцидент е изключително лошото сцепление на асфалта в отсечката, където се случи катастрофата.

    „Честно казано, трасето беше с много ниско сцепление. В зоната, в която стана инцидентът, асфалтът беше хлъзгав и износен. Освен това студеното време не позволява на гумите да достигнат оптимална температура“, обясни автомобилният състезател Мартин Петков, участник в надпреварата, пред NOVA.

    Подобно мнение изрази и Илия Царски, един от най-опитните пилоти у нас. По думите му проблемът с липсата на сцепление в този участък е известен от години.
    „Тази отсечка е изключително хлъзгава – няма никакъв грип. На видеата се вижда как колата подскача на неравност при висока скорост, пилотът реагира адекватно и натиска спирачките, но без контакт между гумите и асфалта той няма шанс да намали“, коментира Царски.

    Той посочи още, че разликите в температурите между тренировките и състезателния ден може също да са изиграли роля.
    „По време на тестовете асфалтът е бил по-топъл, докато в деня на инцидента въздухът и настилката бяха студени. Освен това, поради забрана на Федерацията, пилотите не могат да използват електрически подгряващи чохли за гумите – уж заради екологични съображения“, добави Царски.

    Най-сериозната тревога обаче остава свързана със сигурността на зрителите. Свидетели разказват, че хора са стояли на опасно място – външен завой, където автомобилите преминават със скорости от над 150 км/ч.

    „Тези хора стояха там още от събота. Ние, пилотите, не можем да ги изгоним – само сигнализираме организаторите“, обясни Мартин Петков.

    Илия Царски подчерта и проблемите с организацията на състезанието, особено по отношение на маршалите – хората, отговорни за безопасността на трасето.
    „Маршалите трябва да преминават специални обучения, за да реагират адекватно в критични ситуации. Нужен е професионален екип и повече внимание към мнението на опитните пилоти. Само така ще избегнем подобни трагедии в бъдеще“, заяви той.

    Снимка: gong.bg