
Независимо дали става въпрос за бързо набиращи популярност селфита на суперзвезди, липса на водещи, неправилно четене на пликовете или неловки спорове на сцената (съжаляваме, Крис Рок), Оскарите са имали своя дял от противоречия през годините.
Малко след последното издание на наградите „Оскар“ на 2 март тази година, използвахме информация за приходите на актьорите и актрисите, съчетани с времето, прекарано на екран във филмите, номинирани за „Оскар“ от 2015 г. насам, за да разкрием кои звезди печелят най-много на минута.
Работихме с информация от Screen Time Central – филмова и телевизионна база данни, съдържаща данни за екранното време на всички номинирани за „Оскар“ филми от началото на записите.
Вземете си пуканки и заемете мястото си – шоуто започва!
Ключови изводи от проучването
- 8 от 10-те най-печеливши в минута от номинираните за „Оскар“ филми през последното десетилетие са мъже.
- През последното десетилетие номинираните за „Оскар“ мъже са спечелили средно по 99 998 долара на минута, прекарана на екран; за сравнение, номинираните за „Оскар“ жени са спечелили 72 839 долара.
- Брадли Купър претендира за най-високата сума на минута от всички номинирани за „Оскар“ от 2015 г. насам, като е спечелил 591 856 долара на минута, прекарана на екран, за „Американски снайперист“. Роденият в Пенсилвания актьор е бил на екрана 84,48 минути, но загуби основната награда от Еди Редмейн.
- Андреа Райзбъро, номинирана през 2023 г. за най-добра актриса след изпълнението си в индийската лента „За Лесли“, е спечелила 403 долара на минута, прекарана на екран, за усилията си. Това е най-ниската сума от всички номинирани в категориите за най-добър актьор, най-добра актриса и най-добра поддържаща роля от 2015 г. насам.

Купър води при най-добре печелещите мъже
Брадли Купър остава без „Оскар“, но той е най-добре печелещият през последното десетилетие за номиниран филм след изпълнението си в „Американски снайперист“.
Купър печели по 591 856 долара на минута за ролята си на легендарния стрелец Крис Кайл. Той също така е номиниран за най-добър актьор през 2024 г. за „Маестрото“ и 2019 г. за участието си заедно с Лейди Гага в „Роди се звезда“. Въпреки липсата на злато за 50-годишния актьор, през последното десетилетие той е спечелил над 1,2 млн. долара за 4,5 часа екранно време, номинирано за „Оскар“. Това със сигурност ще му помогне да се справи с поредицата без трофеи, която заплашва да се конкурира с тази на Леонардо ди Каприо, след дългото му чакане за Оскар, което приключи през 2016 г. със „Завръщането“.
Актьорът ветеран Джо Пеши е на второ място в списъка на най-добре печелещите на минута, като за ролята си в „Ирландецът“ получава 461 148 долара на всеки 60 секунди.
От „Сам вкъщи“ до „Добри момчета“ и класиката „Казино“, Пеши е видял и направил всичко в петдесетгодишната си кариера. Колегата му Ал Пачино също попадна в списъка за същия филм, като двойката получи номинации за най-добра поддържаща мъжка роля през 2020 г.
На трето място Уил Смит претендира за 443 607 долара на минута по време на „ Методът Уилямс“. Играейки бащата на Серина и Венера Уилямс, 90,17-минутното изпълнение на Смит спечели възторжени отзиви. За съжаление, успехът му в категорията „Най-добър актьор“ през 2022 г. бе помрачен от инцидента с водещия Крис Рок, станал малко по-рано по време на церемонията.
Челната петица се допълва от Райън Гослинг (четвърти) и отново Купър (пети) за ролите им в „Барби“ и „Роди се звезда“. Гослинг е спечелил 431 332 долара на минута, което е с изумителните 218% повече от звездата Америка Ферера, която е спечелила 135 563 долара на минута и също като Гослинг е номинирана в категория за поддържаща роля през 2024 г.
Разликата в заплащането в Холивуд все още е пречка за водещите актриси
Когато разглеждаме най-високоплатените номинирани за „Оскар“ актьори се вижда, че в топ 10 фигурират само две жени.
Легендата на Академията Мерил Стрийп е получила 353 153 долара на минута, когато е била номинирана за „The Post“ през 2018 г. в категорията за най-добра актриса, което я поставя на осмо място в общото класиране. Октавия Спенсър, номинирана за най-добра актриса в поддържаща роля през същата година за „Формата на водата“, е спечелила 314 848 долара на минута, което я поставя на девето място.
Жените все пак покриват повечето от най-високите приходи между 11-то и 20-то място, като почетните отличия са за Сали Хокинс (300 044 долара на минута) за „Формата на водата“, Никол Кидман (Лъв), която печели по 288 065 долара на минута, плюс двукратната носителка на Оскар Ема Стоун и трикратната носителка на Оскар за най-добра актриса Франсис Макдорманд, които също печелят по над 270 000 долара на минута за ролите си в „La La Land“ и „Три билборда извън Ебинг, Мисури“.
В много от по-ниските суми, получени на минута за номинираните за „Оскар“, фигурират жени, включително Андреа Райзбъро, която е спечелила едва 403 долара на минута, въпреки че е номинирана в категорията за най-добра актриса за „За Лесли“ през 2023 г.
Може би е изненадващо, че Оливия Колман също попадна в списъка на филмите с най-ниски приходи, номинирани за „Оскар“. Актрисата от „Короната“ е изкарала само 15 060 долара на минута за ролята си на кралица Анна в „Фаворитката“; награда, която тя спечели през 2019 г. Колман обсъди разликата в заплащането на мъжете и жените през 2024 г., като заяви, че „щеше да изкарва повече пари“, ако първото ѝ име беше Оливър, а не Оливия.
Има ли някакви признаци на промяна на хоризонта?
През последното десетилетие номинираните за „Оскар“ мъже са печелили с 27 159 долара повече от жените за минута, прекарана на екрана, като тази тенденция се запазва и през 2024 г. Носителят на наградата за най-добър актьор Килиан Мърфи (Опенхаймер) ще получи с 16 935 долара повече от носителката на наградата за най-добра актриса Ема Стоун (Бедняци).
През 2025 г. класирането може да се обърне, тъй като „Злодеида“ ще има ключова роля в церемонията. Ариана Гранде (най-добра поддържаща роля) и Синтия Ериво (най-добра актриса) ще видят справедлив дял от приходите на филма, а такива като Адриен Броуди (Бруталистът) и Тимотей Шаламе (Напълно непознат) ще се задоволят с второто място по финансови възможности в този случай.
Оценявайки приходите по категории в периода 2015-2024 г., става ясно, че трябва да се работи още, за да се преодолее разликата в заплащането в Холивуд.
Ето ги и категориите с най-високи доходи на минута от 2015 г. насам:
- Номинирани за най-добър актьор: $100,905
- Номинирани за най-добра актриса: $65,395
- Номинирани за най-добър актьор: $115,715
- Номинирани за най-добра актриса: $86,527
- Номинирани за най-добър актьор в поддържаща роля: $110,311
- Номинирани за най-добра актриса в поддържаща роля: $80,925
- Номинирани за най-добър поддържащ актьор: $84,011
- Номинирани за най-добра поддържаща актриса: $25,160
Методология
Анализирахме данни за приходите от всички филми с участието на номинирани актьори или актриси в категориите „Най-добър актьор“, „Най-добър актьор в поддържаща роля“, „Най-добра актриса“ и „Най-добра актриса в поддържаща роля“ в периода 2015-2025 г. Данните за 2025 г. все още не са напълно независимо проверени, тъй като данните за приходите не са актуални и пълни.
Като ориентир, 9,07% от приходите от филми са използвани за изчисляване на категориите за най-добър актьор и актриса, а 3,33% – за разделите за поддържащ актьор и актриса.
Данните за екранното време, предоставени от Screen Time Central, бяха използвани за прогнозиране на приходите от минута за всеки номиниран актьор и актриса. Данните за приходите бяха получени от BoxOfficeMojo. В редки случаи, когато не можеше да се намери източник за приходите от филми, бяха използвани данни за нетното състояние на актьорите и актрисите.
Справедливо използване
Чувствайте се свободни да използвате данните или визуализациите на тази страница за нетърговски цели. Моля, не забравяйте да включите подходящо авторство, като поставите линк към тази страница, за да отдадете дължимото на авторите.
Източник