Вземи бонуса

Валиден до 16 ноември 2025

Вземи бонуса
Palmsbet Дерби Free Bet

Валиден до 31 октомври 2025

Вземи бонуса
Palmsbet VIP Казино Надпревари

Валиден до 16 ноември 2025

Вземи бонуса
Palmsbet Виртуални Надпревари

Валиден до 26 октомври 2025

Вземи бонуса
PalmsBet Колело на Късмета – Палмите черпят

Валиден до 18 ноември 2025

Вземи бонуса
PalmsBet 3% кешбек без превъртане

Валиден до 7 ноември 2025

Вземи бонуса
MagicBet Втори Рожден Ден

Валиден до 31 октомври 2025

Вземи бонуса
Winbet Бонус без депозит всеки ден

Валиден до 31 октомври 2025

Вземи бонуса
Elitbet Prize Drops

Валиден до 31 октомври 2025

Вземи бонуса
MagicBet Бонус Без Депозит

Валиден до 31 октомври 2025

Вземи бонуса
Sesame Super Hot Колело

Валиден до 31 октомври 2025

Вземи бонуса
Winbet Сутрешен Free Box

Валиден до 31 октомври 2025

Вземи бонуса
PalmsBet Spinback Bonus

Валиден до 8 ноември 2025

Игри и наградиLivescore
    481

    Как да ни изберат за участие в риалити шоу?

    Как да ни изберат за участие в риалити шоу

    Не си мислете, че най-талантливите хора биват избирани за риалити програмите. Точно както и на работното място и тук най-важното е да преминете успешно кастинга, като успеете да „изиграете“ определен профил. Колкото по-интересен е профилът, толкова по-големи шансове имате. Аз съм Мартин Праматаров, създател на съдържание с опит в множество риалити формати за северноамериканския и латиноамериканския пазар. Днес ще ви разкрия на какво обръщаме внимание, когато избираме участници за риалити шоута, и как да бъдете сред избраните. 

    Лична история 

    Колко пъти ви се е случвало да следвате участник/а от риалити повече заради личната му/ѝ история, отколкото заради таланта? Историите са това, което публиката иска. Спомняте ли си за сляпата певица в “Music Idol” и историята на Здравко и семейството му, която се разкри в няколко сезона на “Big Brother”?  

    Много често имате добри шансове да бъдете избрани, ако имате достатъчно интересна история. Не е задължително да е драматична, но помага. Многократно съм виждал как някой бива избран, защото идва от дом за изоставени деца, има болни родители, болен е, или е затънал в дългове.  

    Когато става дума за истории, има няколко важни неща, на които трябва да обърнете внимание. Може ли публиката да се идентифицира с вас? Може ли да емпатизира с вас? Или пък точно обратното, можете ли да се превърнете в злодея на това риалити шоу? Ако историята е прекалено далечна за зрителите, няма да се получи.   

    Друга част от историята е възможността за развитие. Ако например имаме участничка, която не е виждала баща си от Х години и са в лоши отношения, ние от екипа по съдържание може да използваме това и да ги съберем в някой епизод. Но ако някой има нелечимо заболяване и не може да се направи нищо, това не е подходящо съдържание. Идеята е не да показваме мизерия, а да се създават мини истории с ясен проблем и решение.  

    Спонсорите са важни 

    Въпреки, че спонсорите не са част от кастинга за риалити шоу, те също имат силно влияние. Ние от кастинг екипът трябва да се съобразяваме кой плаща за целия проект. Освен с риалити предавания, също така се занимавам с маркетинг и мога да ви кажа, че винаги е много важно да не се злепостави марката. Представете си, че става дума за “MasterChef” и основният спонсор е Metro. Екипът на Metro ще иска победител, който да олицетворява добре марката. Никой няма да е доволен, ако най-мразеният играч спечели риалитито.   

    Ако на кастинга излезе участник, който е идеален като представител на марката, това е плюс.   

    Ако искате да сте участник в риалити формат, помислете добре дали можете да олицетворявате марката. Ако отговорът е не, тогава дори и да влезете в ТВ формата, ще трябва да се преборите с допълнителни препятствия, поставени от нашия екип по съдържание, които ще са специално избрани, за да отпаднете.  

    Външността е от значение на кастинга

    Е няма да се лъжем, външността винаги има значение. В повечето случаи, колкото сте по-атрактивни, толкова по-добре. Не мисля, че е изненада за някой, но все още ТВ зрителите предпочитат да гледат млади и красиви хора.  

    Тук можете да си помогнете, ако решите да използвате определен стил. Гот, рок, емо, томбой или който и да е стил е добре дошъл. За да имате по-големи шансове, ви препоръчвам да преувеличите със стила. Спомняте ли си Тома от “Music Idol”? Той спечели с неговия стил на рокер и метъл.  

    Ако не сте от най-красивите хора на света, пак можете да изградите силен профил. Бъдете нърд, „лудата със стоте котки“, винтидж, стиймпънк, Емили Шишкова, Джан Микеле или друг ясен профил. Колкото по-интересно изглеждате, толкова по-добре.  

    Характер и присъствие

    Освен външност, ви трябва и характер, за да бъдете избрани за риалити шоу. Колко пъти ви се е случвало да излезете със супер красиво момче/момиче и впоследствие ви става толкова скучно, че даже не искате да го/я поканите вкъщи? Добре де, по-скоро да не се обадите за втора среща. Не всичко е външен вид! Тук започва втората част, която прилича на интервю за работа. Ще трябва да създадете интересен профил. Такъв, който се запомня и създава интерес.  

    Бъдете запомнящи се, а не поредния скучен човек, който никой не помни.  

    Разнообразие  

    Когато избираме хора за риалити шоу, ние създаваме палитра от профили. Искаме разнообразни хора, за да можем да разкажем различни истории и да създадем конфликти. Ако всички са много подобни, тогава е много трудно да създадем интересни епизоди. Това означава, че може да сте млади, стари, грозни, красиви, дебели, слаби, високи или ниски. Стига профилът ви да е достатъчно интересен, имате достатъчно голям шанс да бъдете избрани за риалити шоу, дори да не си мислите, че сте от най-красивите.  

    В популярни предавания като “Игри на волята” и “Биг Брадър” много често ще видите комбинация от млади и стари хора, бедни и богати и хора от малцинства. Това е нарочно.  

    Ако кастингът е разнообразен и интересен, историите в предаването ще се създават натурално, с по-малко намеса от наша страна. Да, ако „подправките“ на риалитито са добри, екипът по съдържание няма да има нужда да създава изкуствени конфликти, за да запълва програмата.   

    Минимално ниво на талант  

    Ако искате да спечелите “Гласът на България” или “България търси талант”, ще трябва поне малко да можете да пеете, танцувате, разсмивате и т.н. – няма как. Определени риалити формати изискват поне минимално ниво на талант. Впоследствие можете да го развиете, но ще трябва да го покажете на кастинга.  

    Тук е важно да отбележа, че за формати като “България търси талант” е ключово да покажете номер, който може да се развива в бъдеще. Ако на първия номер покажете най-доброто от себе си, най-вероятно няма да бъдете избрани, защото ние от екипа по съдържание ще ви спрем. Искаме да видим развитие. Всеки следващ номер трябва да е по-интересен и грандиозен.    

    Какво можете да направите за да подобрите шансовете си?  

    Помислете за следните точки, които споменах, и вижте дали можете да се съсредоточите върху някоя от тях. Ако имате интересна история, това може да е достатъчно, за да ви изберат за риалити предаване. Историята е най-силната карта за повечето предавания.  

    Ако става дума за дейтинг шоу като “Островът на изкушенията”, тогава външността е ключова. Колкото сте по-атрактивен/а, толкова по-добре. В такива предавания няма много място за лични истории.  

    Ако искате да спечелите шоу за таланти, помислете върху вашия номер. Не показвайте най-доброто на първия кастинг. Да, вашето представяне трябва да е добро, но най-доброто трябва да остане скрито засега. Ако можете да намекнете какво предстои, като трейлър на филм, още по-добре.  

    Ако пък нямате нищо запомнящо се, нито талант – тогава заложете на уникалността. Може да е външен вид или поведение. Пригответе се като за интервю за работа, но вместо да се съсредоточите върху отговори, които ви правят да изглеждате надежден и предсказуем, изберете да отговорите по по-интересен начин, който ви помага да създадете профил.  

    Ако тази статия ви е харесала и искате да видите продължението ѝ „Как да спечеля риалити шоу?“ в бъдеще, тази статия трябва да достигне поне до 1000 читателя. За да се постигне това, най-лесният вариант е да споделите статията в социалните мрежи и приложенията за съобщения. Така по-скоро ще се захвана да разкривам още тайни от вълнуващия свят на риалити програмите.